FANDOM

Kogitsunemaru
Kogitsunemaru 001
小狐丸

No.

Rarity

Type

Faction

5 3 Tachi Sanjo

Smiting Time

Upgrade LVL

Slots

04:00:00 25 2

Eligible Troop Equips

Light Infantry [軽歩兵]

Heavy Infantry [重歩兵]

Shield Soldiers [盾兵]

Light Cavalry [軽騎兵]

Heavy Cavalry [重騎兵]

Character Voice

Kondo Takashi

Illustrator

沙汰

Emblem

005 Crest

Introduction Edit

"相槌を打ったのが狐故、小狐丸と申します。神々への感謝ゆえ、小鍛冶と称し、相槌を打った狐も小狐です。けして、図体が小ではありません"

平安時代の刀工、三条宗近作の太刀。稲荷明神の援助によって作ったと伝わる太刀。能の「小鍛冶」に登場する。名は小狐だが、全然小さくない。小さくはないが、主に構ってもらえるのは好き。

"Since a fox had assisted during my forging, I was called Kogitsunemaru. Being an offering of gratitude to the Gods, the name Kokaji was granted to me along with the little fox that assisted him. Though, my body isn't small in the least."

Stats Edit

Original Edit

Kogitsunemaru main Survival

生存

Impact

打撃

Leadership

銃率

Mobility

機動

Impulse

衝力

44 47 48 35 37
Range

範囲

Critical

必殺

Scouting

偵察

Camouflage

隠蔽

Troop
Strength

兵力

Short 28 30 24 2

Upgrade Edit

Kogitsunemaru upgrade Survival

生存

Impact

打撃

Leadership

銃率

Mobility

機動

Impulse

衝力

50 50

(68)

54

(69)

41

MAX

43

(53)

Range

範囲

Critical

必殺

Scouting

偵察

Camouflage

隠蔽

Troop
Strength

兵力

Short 28 36 30 2

Recollection Edit

EVENT013
Event Title: The Story of the Fox
Characters: Kogitsunemaru, Nakigitsune

Era: Not specific

Location: Anywhere

Quotes Edit

Event Japanese English

Login

- loading

ぬしさまが戻られましたか Master's returned?

Login

- load complete

刀剣乱舞、開始します Touken Ranbu, is starting.
Game start それでは、ゆるりと始めましょうか So then, while we get started let's take our time.
Obtained 大きいけれど小狐丸。いや、冗談ではなく。まして偽物でもありません。私が小! 大きいけれど! Although I might be big, my name is Kogitsunemaru. No, I'm not joking. I'm certainly not a fake, either. I'm small! Even though I'm big!
Castle's Keep
  • お姫様だっこをしてほしい……とな?
  • ぬしさまはこの毛並みが良いと仰る
  • 何故、大きいのに小狐と?……遠慮ですよ
  • Do you want me to... carry you princess-style?
  • My master says that my fur is quite beautiful.
  • Why is it that my name means "small fox" when I'm so big? ...I'd rather not say.

Castle's Keep

- idle

ぬしさまは、お休み中ですか Are you taking a break, Master?

Castle's Keep

- injured 

  • 毛並みが乱れておりますが……
  • 今……尻尾の毛を梳いておりまする (Removed)
  • Are you perhaps taking a break, Master?
  • Now... I'm brushing the fur on my tail. (Removed line - February 18, 2015)
Formation

- leader

小狐だけに、小隊長… With this small fox, I guess that makes me a junior captain...

Formaton

- replacement

拝命いたします Understood.
Equipment
  • これで今少し活躍できるでしょう
  • 毛づやが良くなりそうです
  • 強くなります
  • Having these must make me become more active.
  • It seems that my fur is shinier than before.
  • I will become stronger.
Front Lines 出陣して参ります We'll be taking our leave to the battlefield.
Resource Discovered おお、拾い物をした Ooh, so it looks like we found something!
Enemy search まずは偵察といきましょう Let's start by scouting.

War

- sortie kick-off

さてと……では踊りますか Well now... would you like to dance?

War

- practice

さぁ……この小狐と踊りましょう Come... and dance with this small fox!
Attack
  • 痛いですよ、ほら!
  • なぶりますよ
  • This hurts, see!
  • Do you want me to hit you?
Critical hit 噛まれると痛いですよ……野性ゆえ! It'll hurt if you get bitten... because I'm wild!
Medium or serious injury 毛艶が悪くなってしまった…… The shine on my fur is messed up now...
Awakening (Shinken hissatsu) 本気を見せることになろうとは……! And to think you would have to make me show my true power!

Duel

- single combat

一騎打ちとは古風な…だが嫌いではないっ! This duel is kind of old-fashioned... but it's not like I hate it!
MVP victory 勝ちました We have won!
Rank up さらに大きくなって小狐丸、戻ってきました With this small, but even larger, fox we have returned.
Mission completed 任務が終わりました We have finished our mission.

Internal affairs

- Horsekeeping

馬だけにばかに……、いや、ばかしてやりましょう The horses think that they're something to looks down on....., no, I'll give them something to look down upon.

Internal affairs

- Horsekeeping completed

最近の馬は無視を覚えておりますな These horses have learned how to ignore people, I see.

Internal affairs

- Field-tending

油揚げの元のもとを育てまするか Are we raising crops for beans to make fried tofu?

Internal affairs

- Field-tending completed

いい大豆になりそうです With this, they'll be sure to grow into healthy soybeans.

Internal affairs

- Sparring

狐と踊れ This fox is ready to dance!

Internal affairs

- Sparring completed

爽快な気分だ I feel great!
Expedition 行ってまいります I'll be back.
Return from Expedition (as Leader of your primary party) 遠征より戻りました We have returned.
Return from Expedition (Leader of your expedition party) 遠征部隊が帰ってきました The expedition group has returned.
Smithing 新たな仲間ができました A new comrade has arrived.
Troops どうぞ、お受け取りください Hello, please treat me well.

Repairs

- minor injury

毛づやを戻してまいります I'll just be grooming my fur for a little bit.

Repairs

- medium injury

ゆるりと養生してまいります I'll be back once I'm done recuperating.
Refining 溶ければみな鉄よ Knowing that by melting us, we're just made of metal after all.
Battle Records - Profile 実績拝見 Let's look at what you've gotten.
Cash items 金は天下の回り物です Money makes the world go round.
Destruction まあ、死ぬときは死にます……お気になされるな…… Well, the time has come for death for some of us... but please don't let it bother you.

Gallery Edit